Korzystając z faktu współpracy z wieloma inwestorami hotelowymi, zapytaliśmy o czynniki wpływające na sukces przedsięwzięcia na etapie jego tworzenia i realizacji. Rozmawialiśmy z ponad 30 właścicielami i zarządzającymi obiektami (m.in. Mountain Resorts, Nosalowy Dwór, Centrum Hotelowe Witek) i zadaliśmy im 3 pytania:

1. Jaki jest, inny niż cena, najistotniejszy element, na podstawie którego goście hotelowi wybierają właśnie Państwa obiekt (przy założeniu, że wszyscy poważni gracze oferują podobną wysoką jakość obsługi)?

2. Na jakie aspekty wyposażenia obiektu zwracacie Państwo uwagę w trakcie realizacji inwestycji, aby obiekt był przyjazny dla gościa hotelowego, a gość był zadowolony z jego wyboru?

3. Jakie działania w trakcie wyposażania pokoi poleciłby Pan inwestorom dla uniknięcia błędów i uzyskania zadowalającego efektu?

 

 

Managerowie zwracają też uwagę, że element dekoracyjny (na przykład akwarium morskie) stojący w ogólnodostępnym punkcie obiektu, lub ciekawa rzeźba, instalacja przed nim, pozwala na bezpłatną reklamę obiektu. Dzieje się tak poprzez samych gości, którzy chętnie robią sobie przy nim zdjęcia i dzielą się nimi w mediach społecznościowych.

 

 

 

Zwrócono nam również uwagę, że goście coraz mocniej doceniają kawę z ekspresu, a nie rozpuszczalną, będącą na wyposażeniu pokoju, jako zestaw powitalny. Mimo, że stanowi to konkurencję dla hotelowej restauracji, to nie można nie docenić smaku porannej kawy z ekspresu, wypijanej jeszcze w pokoju hotelowym.

 

 

 

Pokój wzorcowy ma zasadnicze znaczenie, ale wykonany po wszystkich innych instalacjach może już tylko próbować ukryć ergonomiczne błędy, jeśli takie występują. Dlatego ważne, aby koordynacja wnętrz odbywała się przy udziale maksymalnej ilości wykonawców i na jak najwcześniejszym etapie.